Inowrocławski Konkurs Modelarski
Z uwagi na szczegółową ocenę każdego modelu i ograniczony czas oceny, organizator zastrzega sobie prawo do ograniczenia ilości przyjętych modeli.
Do konkursu zostanie przyjętych pierwszych 10 zgłoszonych modeli w każdej kategorii.
Warunkiem rozegrania klasy jest zgłoszenie minimum pięciu modeli trzech Modelarzy w danej klasie.
Jeden modelarz może zgłosić do konkursu maksymalnie dwa modele.
Modele mogą być wykonane z dowolnego materiału: polistyren, metal, blacha, drewno, karton, żywica
Oceny dokonają komisje sędziowskie złożone z minimum trzech sędziów, poprzez przyznanie punktów wg. Regulaminu przedstawionego przez organizatora.
W klasyfikacji będą wykazane punkty za każdy model. Medalem zostanie wyróżniony najlepszy model jednego modelarza.
Zwycięzcą zostaje model, który uzyska najwyższą liczbę punktów.
Nagrodzone zostaną modele za 1, 2, i 3 miejsce.
Do modelu musi być dołączona dokumentacja wg. Której model został wykonany.
Klasy Modeli:
MS1 - Samoloty z napędem śmigłowym 1:72
MS2 - Samoloty z napędem śmigłowym 1:48 i większe
MS3 - Samoloty odrzutowe 1:72
MS4 - Samoloty odrzutowe 1:48 i większe
MS5 - Śmigłowce 1:72
MS6 - Śmigłowce 1:48 i większe
MP1 - Pojazdy wojskowe skala 1:72
MP2 - Pojazdy wojskowe skala 1:48
MP3 - Pojazdy wojskowe skala 1:35
Dokumentacja powinna zawierać:
Rysunki modelu , w czterech rzutach.
Tablice barwne lub fotografie które dokumentują malowanie modelu.
Dokumentację zdjęciową elementów, które zostały wykonane od podstaw, lub zostały wykorzystane zestawy waloryzacyjne- żywica, blachy fototrawione, metalowe golenie samolotów, gąsienice pojazdów pancernych, toczone lufy, itp. Chodzi głównie o pokazanie tych elementów wykonanych lub wykorzystanych do waloryzacji w modelu, których sędzia przy ocenie nie może dokładnie obejrzeć, bez dotykania, podnoszenia i obracania modelu.
W przypadku wykonywania elementów od podstaw, lub ingerencję w poprawianie bryły modelu, takie przeróbki powinny być udokumentowane rysunkami na podstawie których zostały wykonane detale, lub zdjęciami oryginalnych detali, najlepiej w trzech stron.
W przypadku waloryzacji i uzupełniania elementów z zestawu powinno być wskazane, jaki jest zakres poprawek.
Wykonanie na modelu śladów eksploatacji, powinno być udokumentowane. Sędzia powinien mieć możliwość oceny czy wykonane ślady wiernie odzwierciedlają pierwowzór.
Wykonanie na modelu nowych linii podziału blach, wykonanie nitowania, spawów, pogiętych blach, uszkodzonych błotników, śladów po uszkodzeniach pancerza od pocisków, powinno być udokumentowane, na jakiej podstawie zostały wykonane.
Obecność zawodnika nie jest obowiązkowa, ale jest wskazana, tak, aby zawodnik w rozmowie z sędzią mógł wyjaśnić, dlaczego tak a nie inaczej wykonał elementy w modelu, lub cały model.
Komisja pracuje razem, ale każdy sędzia indywidualnie wpisuje oceny w przygotowane arkusze oceny. Wypisane dla każdego modelu arkusze oceny sumuje sędzia sekretarz i zlicza ocenę końcową.
Ocenę końcową sprawdza i zatwierdza w protokole końcowym sędzia przewodniczący komisji.
Zasady przyznawania punktów podczas oceny.
1 Wygląd ogólny.
Porównanie z pozostałymi modelami w klasie. 5 Punktów.
2 Wykonanie modelu
Geometria i staranność wykonania
- symetria i wzajemne położenie elementów 5 punktów
- czystość wykonania. 5 punktów
Jakość wykonania modelu
- stopień trudności wykonania 5 punktów
- ilość i jakość wykonanych elementów od podstaw, stopień skomplikowania, zgodność z oryginałem. Ilość i jakość wykonania uzasadnionych przeróbek w bryle modelu. Wykonanie lub odtworzenie linii podziału blach, wykonanie nitowania. 12 Punktów
- jakość i sposób montażu w modelu elementów gotowych z żywicy, blachy fot otrawionej elementów toczonych. Jakość i czystość połączenia z elementami gotowymi modelu 8 punktów
- jakość i sposób wykonania wewnętrznych widocznych części osprzętu 7 punktów
- wykonanie kabiny. Czystość oszklenia, wnętrze kabiny i stanowisk strzelców. Wykonanie tablic przyrządów pokładowych, fotela, pasów. 7 Punktów
- Silnik i zespoły napędowe. Waloryzacja silnika, rury wydechowe, popychacze, śmigła, zespoły dźwigni i popychaczy w śmigłowcach, przewody rurki, instalacje hydrauliczne, dysze. 8 punktów
- Wnęki podwozia, golenie, blachy osłon, piasty, opony, 6 punktów
- osprzęt zewnętrzny i uzbrojenie. Karabiny, bomby, rakiety, wyrzutnie, zaczepy, zastrzały, naciągi, anteny, rurki. 7 punktów
3 Malowanie i kalkomanie
Kształt plam kamuflażowych, rozmieszczenie kolorów, przejście kolorów 6 punktów
Zgodny z oryginałem dobór kolorów. 3 punkty
Faktura powierzchni, jakość malowania 4 punkty
Jakość i ilość położonej kalkomanii 3 punkty
Malowane znaki przynależności, godła, malowane numery 5 punktów
4 Ślady eksploatacji
Wykonanie udokumentowanych śladów eksploatacji 4 punkty.
Podane ilości punktów to maksymalne ilości punktów które mogą być przyznane.
WYNIKI KOŃCOWE
Do konkursu zgłoszono 21 modeli
Modele były oceniane przez dwie komisje sędziowskie w składzie:
Komisja nr 1 sędziowała klasy MS 1, MS 2, MS 3, MS 4,
Grzegorz Mądry
Robert Adamczak
Krzysztof Fituch
Komisja nr 2 Sędziowała klasy MS 5, MS 6, MP 2, MP3.
Marek Gręzicki
Paweł Fakadey
Wojciech Sokołowski
Sędziowie przyznawali punkty według regulaminu przygotowanego przez organizatora.
W wyniku oceny została ustalona następująca kolejność
numer |
nazwa |
skala |
pkt |
imie |
nazwisko |
miasto |
MP-02 Pojazdy wojskowe skala 1:48 |
3011 |
PzKpfw VI Tiger "TIKI" |
1:48 |
64,3 |
Jacek |
Miśkiewicz |
IPMS Świdnica |
MP-03 Pojazdy wojskowe skala 1:35 |
3010 |
Oshkosh M-ATV |
1:35 |
88,3 |
Andrzej |
Ligocki |
Sulejówek |
3025 |
German Bruckenleger IV b |
1:35 |
84,3 |
Bartosz |
Falk |
Hercules III Poznań |
3017 |
Churchill ARV-Mk I |
1/35 |
76,6 |
Artur |
Stańczyk |
Warszawa |
3002 |
Sd.kfz 222 |
1:35 |
70,3 |
Robert |
Gadkowski |
SPM Szczecin |
MS-01 Samoloty z napędem śmigłowym 1:72 |
3014 |
OV-10B Bronco |
1:72 |
90,0 |
Jacek |
Minich |
Iskra Bogatynia |
3012 |
Boeing P-12E |
1/72 |
82,0 |
Jarosław |
Gorczak |
Hercules III Poznań |
3013 |
RWD 2 |
1/72 |
79,6 |
Jarosław |
Gorczak |
Hercules III Poznań |
MS-02 Samoloty z napędem śmigłowym 1:72 |
3005 |
RAF FE.2b |
1:32 |
89,1 |
Przemysław |
Litewka |
Poznań |
3004 |
Vickers Wellington MkII |
1:48 |
81,7 |
Dariusz |
Sommerfeld |
Zabki |
3006 |
Spitfire Mk. IXc |
1:48 |
81,3 |
Piotr |
Wasiak |
Kalisz |
2345 |
Ta-152 H-1 |
1:32 |
76,5 |
Aleksander |
Sadowski |
Grodzisk Wlkp. |
2374 |
P-38 J California Cutie |
1:48 |
75,0 |
Krzysztof |
Skibicki |
Gdynia |
2373 |
PZL.42 |
1:48 |
72,6 |
Krzysztof |
Skibicki |
Gdynia |
3007 |
Lysander Mk.III |
1:48 |
69,0 |
Andrzej |
Wasiak |
Kalisz |
MS-03 Samoloty odrzutowe 1:72 |
3015 |
F-8E Crusader |
1:72 |
79,3 |
Jacek |
Minich |
Iskra Bogatynia |
3008 |
LiM-2 |
1/72 |
65,0 |
Arkadiusz |
Walerowicz |
IPMS Świdnica |
MS-04 Samoloty odrzutowe 1:48 i większe |
3018 |
F-4J Phantom |
1:48 |
88,5 |
Dariusz |
Jakubczak |
Modelarze Redukcyjni - Łask |
3009 |
Sukhoi Su-25UBK |
1/48 |
79,5 |
Marek |
Świderski |
Kołczygłowy |
MS-05 Śmigłowce 1:72 |
3016 |
UH-1V Medevac |
1:72 |
84,0 |
Jacek |
Minich |
Iskra Bogatynia |
MS-06 Śmigłowce 1:48 i większe |
3019 |
UH-1D Huey |
1/48 |
70,3 |
Stefan |
Frankiewicz |
GLCP Elbląg |
Sędzia Główny konkursu
Grzegorz Mądry
|